söndag 9 december 2007

Drömmar kan riktigt äta upp en.

Jag befinner mig på en ö någonstans på jorden.
Där finns kjol-brudar med blomkransar.
Som är härligt snygga och har bar överkropp.
Dem är bruna och utan förväntan eller fördomar.
Dem gillar ens närvaro.
Sanden är gulbrun och bränner under fötterna. Sanden pressas sakta under fötterna när jag går där.
Ljudet från vågsvallet låter äkta, vattnet bortom stranden är turkos och man ser tydligt sanden på bottnen.
Jag ser värmen i form av ljus som bryts i det kondenserade vattnet. Eller mer icke naturligt; Såna suddiga ställen över asfalt.
Det luktar värme, det luktar kött, som håller på att grillas.
Maten är gratis.
Ett enkelt kar med klart vatten står nära grillen. Jag kliver i karet, vattnet är kallt. men det är lungt, jag är så varm så det svalkar skönt.
Nu kommer de två kjolbrudarna och erbjuder mig mat. Maten består av revbenspjäll och konstiga köttbullar. Jag frågar vad det är för kött. Kvinnorna svarar på det genom att ta av sig koljarna med ett ryck framåt. På sg har dem illrosa stringtrosor. Stringtrosor? Jag börjar undra, tvivla. På en ö? Jag undrar inte varför dem drog av sig kjolarna, bara varför dem hade stringtrosor på sig.
Nu ställer säg kjol-brudarna (vi döper om dem till stringbrudarna), i en tidigare oupptäckt ring. I ringen finns gyttja. En tredje brud också med string kommer. Hon räknar på nåt konstigt språk. Dem gyttjebrottas! Jag Älskar Gyttjebrottning! Helt paff och överlycklig stirrar jag. Efter en stund märker jag hur något slår i karet.
jag tittar ner där står ca 10 fula, snoriga, gröna, dvärgar och fifflar med massa pinnar. Jag är fastbunden. Och dem ska tända eld under mig. Omgivningen runt mig har förändrats helt. Alla Palmer, stringbrudar, krabbor, hammockar är borta. Istället är jag omgiven av en Mordor lik atmosfär med oljigt hav.
Hela stället är fyllt av lemlästade människor, som endast är skinn och ben. De ligger runt om stället på andra högar av andra lik och sklett. Det hänger skrikande människor i taket, andra fastbunda i stora kedjor. Och det första jag får i tanken är, hur fan slutade matchen då?

Sen vaknade jag, jättevarm, och min högerarm helt avdomnad. Jag försökte lyfta den, det gick inte. Så jag lyfte den med min vänstra, den trillade rakt tillbaka på samma ställe. Jag hade somnat på armen, det var hemskt. Iskalla fötter och snorig näsa. Det regnar ute. Feberdrömmar är inte o leka med.

Nu är frågan vilken verkligehet kan vi identifiera oss mest med?

1. Sexig stringgyttje fantasi, med mat i överflöd, ren natur och lycka.
2. Hemska dvärgar som vill äta en, med döende männsikor, och olycka, smutsig natur.

Jag tolkar drömmen att vi undviker att erkänna hur hemskt det egentligen ligger till. Ända tills domen står utanför dörren att vi ser det i sista stunden.
I detta fallet att upptäcka att man egentligen redan hamnat i elden.
Tyvärr är det 2.an

4 kommentarer:

Situation Cecilia sa...

wzup med allt depresivt?

Kubista sa...

Den var ju rolig!

Anonym sa...

Du är så jävla pilsk så du har pilska drömmar !!! =P

Anonym sa...

Men martin, skriv! :)